بدیهی است که استارتاپ ها در استیج های مختلف مشکلات متفاوتی دارند در اینجا میخوایم به مهمترین مشکلات درونی استارتاپ ها که از اونا ضربه های بزرگی میخورن اشاره کنیم و اونارو توضیح بدیم.
ارائه محصولی که نیاز واقعی جامعه نیست
اولین مورد در شکست استارتاپ ها اعتبارسنجی نادرست از بازارهست ارائه محصولی که مسئله ای واقعی از زندگی مشتریان رو حل نمیکنه بلکه مسئله ای فانتزی رو هدف گرفته و معمولاً تبدیل به پول نمیشه
مدل درآمدی نادرست
بسیاری از استارتاپ ها فکر میکنن که نباید درآمد داشته باشن و درآمد رو به تعویق میندازن. همین تفکر باعث ضعف اونا میشه انتخاب مدل درآمدی درست خیلی مهمه و استارتاپها باید از ابتدا بتونن پول بگیرن
زود به پول رسیدن استارت آپ
سومین مورد این تفکره که با استارتاپ زدن زود پولدار میشیم این افراد نمیدونن که استارتاپ یک فرآیند طولانی و دیربازدهه که در بهترین حالت پنج تاده سال زمان میبره افراد با این تفکر زود مأیوس میشن
نبود تجربه و شناخت کافی از حوزه کار
مسئله بعدی که باید به اون توجه ویژه بشه اینه که بنیان گذاران برای کار وارد حوزه ای میشن که در اون تجربه ندارن همین شناخت ناکافی باعث به وجود اومدن ضررهای زیادی
میشه.
ناهمخوانی بنیان گذاران
از مشکلات مهم دیگه استارتاپا بنیان گذارا با ناهمخونی همدیگست که دلیل مهمی برای ایجاد مشکل در استارتاپ ها به حساب میاد ولی اتفاقی ست که زیاد دیده میشه
آمار بسیار پایین مطالعه و یادگیری در استارتاپ ها
با توجه به اینکه دانش و تجربه اکوسیستم زیادی هم در وجود نداره این مورد بسیار خطرناک .هست البته مطالعه یا یادگیری به هر شکلی میتونه نجام بشه مثل:
گوش دادن به پادکست دیدن ویدیو خواندن کتاب و مقاله و….